Functioneel Applicatiebeheerder – Regio Utrecht

We zijn voor en namens onze opdrachtgever in de regio Utrecht op zoek naar een ervaren Functioneel Applicatiebeheerder. 


Hier ga je aan de slag

Onze opdrachtgever houdt zich bezig met vinden van passend werk voor mensen met een kwetsbare positie op de arbeidsmarkt. Dat doen zij al ruim 50 jaar. Zij ondersteunen en verbinden mensen die werk zoeken en werkgevers die mensen kansen willen bieden. Daarnaast biedt onze opdrachtgever ook (leer)werkplekken.

Dit ga je doen

Wat is je plek in de organisatie?
De afdeling ICT, waar je onderdeel van uit gaat maken, bestaat uit zeven ICT professionals, aangevuld met enkele externe adviseurs. Medewerkers werkzaam op de servicedesk en in de functie van systeem-, netwerk- en applicatiebeheer. Onder leiding van de Manager Bedrijfsvoering. Samen werken zij aan integrale dienstverlening voor onze medewerkers en cliënten.

Functieomschrijving, wat ga je doen?
Als functioneel beheerder sla jij de brug tussen de gebruikers en IT. Samen met gemotiveerde collega’s zorg je ervoor dat je de organisatie en haar uitdagingen leert kennen zodat de informatievoorziening elke dag een beetje beter wordt. Hierdoor kan onze opdrachtgever nog beter werken aan een inclusieve samenleving.

Je zorgt er samen met je collega beheerders voor dat de applicaties van blijven functioneren in een snel veranderend applicatielandschap. Onze opdrachtgever ontwikkelt zijn informatielandschap namelijk in hoog tempo door. Steeds meer applicaties staan in de Cloud of worden naar de Cloud gemigreerd. Jij draagt hieraan bij door te ondersteunen bij IT-projecten of het zelfstandig uitvoeren hiervan. Je bent samen met je collega’s het eerste aanspreekpunt voor gebruikersvragen op het gebied van software. Je komt in actie bij incidenten en zoekt naar oplossingen. De afwisselende functie vraagt dat je gestructureerd en flexibel te werk gaat.


Als functioneel beheerder haal je motivatie uit het zo goed mogelijk laten aansluiten van de applicaties op de behoeften van de organisatie, je focus ligt hierbij op AFAS financieel, ordermanagement & projecten. Hiervoor zoek je de vraag achter de vraag van gebruikers en neem je de gebruikers mee in oplossingen door het geven van trainingen, presentaties of het schrijven van handleidingen. Je bent een teamplayer die goed luistert en proactief te werk gaat. Je zorgt ervoor dat je op de hoogte bent van de nieuwste ontwikkelingen van AFAS en dat deze goed getest en geïmplementeerd worden.


Wat is nog meer belangrijk om te weten?

De organisatie is volop in ontwikkeling

Er heerst een open en collegiale sfeer

Je krijgt vrijheid bij het indelen van je werk

Je bent woonachtig in centraal Nederland

Je krijgt de mogelijkheid om je eigen ideeën en visie tot uitvoer te brengen.

Systemen en Saas-Applicaties waar je zoal mee te maken krijgt zijn: AFAS, Power BI, TOPdesk en MS365 suite (Zoals Teams,Workspace).

Dit breng je mee


  • Je hebt tenminste vijf jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Je hebt ervaring als functioneel beheerder ERP toepassingsapplicaties (bij voorkeur AFAS) Ervaring met ERP modules Finance, ordermanagement en/of projecten is een pré;
  • Je beschikt over een HBO werk en denkniveau;
  • Kennis en ervaring van facetten, van bedrijfsmatige ICT en uitvoering IT-projecten;
  • Kennis en ervaring zorgdomein mooi meegenomen, evenals een of meer beheermethodieken; Scrum, Agile, Itil, Prince. etc.
  • Je bent klantgericht en nieuwsgierig, in staat gebruikerservaringen op te halen en te vertalen naar slimme oplossingen;
  • Je biedt ondersteuning bij het gebruik van applicaties en helpt verstoringen op te lossen;
  • Je bent bereid om opleidingen te volgen in je vakgebied.


En aan competenties neem je mee:

  • Je bent accuraat en servicegericht;
  • Je bent betrouwbaar en integer;
  • Je toont initiatief en je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Je werkt zelfstandig, resultaatgericht, gestructureerd, proactief en je wordt graag uitgedaagd;
  • Met gebruikers communiceer je uitstekend in woord en geschrift, je bent gedreven en je werkt goed in teamverband, ook remote;
  • Je bent in staat anderen te motiveren en overtuigen;
  • Planmatig werken, werken met deadlines gaat je goed af, je kunt goed prioriteiten stellen. Je bent flexibel, stressbestendig en je hebt geen 9 tot 5 instelling;
  • Hoe druk of hectisch je werk ook kan worden, je vergeet nooit de mens voorop te stellen.

De arbeidsvoorwaarden

  • Een uitdagende en afwisselende baan in een plezierige werkomgeving;
  • Een betekenisvolle, zinvolle, afwisselende en uitdagende invulling van werkzaamheden in een omgeving waarin de zorg centraal staat;
  • Werken bij onze opdrachtgever betekent werken met leuke en behulpzame collega’s. Hiervoor krijg je alle ruimte om via eigen initiatieven collega’s te ondersteunen;
  • Flexibele werktijden met de mogelijkheid tot thuiswerken;
  • Een aanstelling voor 32 tot 36 uur in de week;
  • Een jaarcontract met als uitgangspunt een vaste aanstelling;
  • Salarisindicatie tussen 2.900 en 4.200 euro bruto (Schaal 9) bij een fulltime aanstelling, inschaling afhankelijk van opleiding en ervaring;
  • 176 uur vakantieverlof op jaarbasis bij een fulltime aanstelling;
  • IKB budget 2,1%;
  • Een pensioen via het ABP;
  • Ruimte voor opleidingen en trainingen;
  • Toegang tot online trainingstool Good Habitz;
  • Reiskostenvergoeding en fietsenplan;
  • huiswerken behoort tot de mogelijkheden;
  • Zakelijk mobiel (iPhone of Samsung) en een laptop/iPad behoort tot de mogelijkheden;
  • Een flinke dosis plezier en humor in je nieuwe baan!

Meer weten?

Henk Hak 030 287 51 20

Solliciteer direct

Henk Hak 030 287 51 20

Solliciteren